Дистанційне навчання. Українська мова. 6 - А та 6 - Б класи.

Дистанційне навчання. Українська мова 

(14.02.2022 - 24.02.2022)

18.02.2022

ТЕМА: Написання не з прикметникми


1. Перегляньте відеоурок за посиланням : https://youtu.be/QQth4akSXlE

2. В підручнику параграф 47 (вивчити правила)
3. Пройти тестування за посиланням: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=8793881



14.02.2022

ТЕМА: Контрольна робота з теми "Прикметник"


Дистанційне навчання. Українська мова 

(07.02.2022 - 11.02.2022)

11.02.2022

1. 1. Перегляньте відео за посиланням ( дивитися до 8 хвилини 30 секунд) https://www.youtube.com/watch?v=52nNwyLHC9w



2. Пройти контрольну роботу за посиланням: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=9348070


ТЕМА: Тренувальні вправи. Підготовка до контрольної роботи

1. Перегляньте відео за посиланням ( дивитися до 8 хвилини 30 секунд) https://www.youtube.com/watch?v=52nNwyLHC9w


2. Пройти підготовчий до контрольної роботи тест: https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=6342577



Дистанційне навчання. Українська мова 

(07.02.2022 - 11.02.2022)

08.02.2022

ТЕМА: Способи творення прикметників ( тренувальні вправи)

1. перегляньте відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=WvH7xZ3JqnY

2. Виконайте завдання :
1.  Запишіть подані словосполучення у два стовпчики: а) з прикметниками, що виражають значну міру якості; б) з прикметниками, що виражають невелику міру якості. Позначте префікси і суфікси, які надають цим прикметникам різну міру якості.

Завелика відстань, малюсіньке прохання, зеленувата трава, величезне село, жовтавий абрикос, широченна яма, прадавня казка, чорнявий школяр, кислющий апельсин, підстаркуватий капітан, солодкуватий ананас.

2. Спишіть, замінюючи у словосполученні одон з іменників на прикметник. Підкресліть букви, що позначають звуки, що чергуються.

Зразок. Туристи з Чехії – чеські туристи.

Поля в Золотоноші, намисто доньки, плач невільників, походи козаків, степи казахів, жезл герцога, модниця з Парижа, верстат ткача, брат Ольги, вулиці Цюріха., береги Сиваша, дружинники князя, краєвиди Меджибожа.

УВАГА! При творенні присвійних прикметників відбуваються звукові зміни. Перед суфіксом – ин кінцевий приголосний основи [г] змінюється на [ж]; [к] на [ч]; [х] на [ш]: Ольга – Ольжин, донька – доньчин, свекруха – свекрушин.

3. Утворіть від поданих іменників присвійні прикметники. Позначте чергування приголосних.

Параска, Ольга, Марійка, Явдоха, Зінька, свекруха, невістка, Іволга. 




(26.01.2022 - 04.02.2022)

04.02.2022

ТЕМА: Ділові папери. План роботи

1. Перегляньте відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=fOxE2WWPHZA


2. Законспектуйте по відео визначення плану роботи, види планів. 
3. В підручнику стор. 225 - 226 теретичний матеріал, вправа 590.


31.01.2022

ТЕМА: Повні й короткі форми прикметника

1. Перегляньте відеоурок: https://www.youtube.com/watch?v=mLtecXzyyog


28.01.2022

ТЕМА: Ступені порівняння якісних прикметників

1. Перегляньте відеоурок за посиланням: https://youtu.be/S-55v64dFKg


2. Опрацюйте теоретичний матеріал в підручнику: параграф 42 (стор. 134 - 136)

3. Пройдіть тестування за посиланням: 

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=3437692

Дистанційне навчання. Українська мова (26.01.2022 - 04.02.2022)

27.01.2022

ТЕМА: Перехід прикметників з одного розряду в інший

1. Перегляньте відеоурок за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=sRTUvsB0kSs


https://www.youtube.com/watch?v=ezkGHTja-b8


 Вправи для виконання 

Вправа 1.  Якісні та відносні прикметники записати у дві колонки.

Зимовий, просторий, смачний, військовий, дерев’яний, учорашній, наполегливий, український, ліричний, сердечний, цегляний, винятковий, пізній, працьовитий, шкільний, дрібний, вишневий,  буряковий, сонячний, твердий, приміський, звітний.

Вправа 2. Підкреслити прикметники, визначити, до якої групи за значенням належить кожен з них.

Хлібне батьківське поле за поліським селом розляглось. Сіячеве дихання воно чує щодня. Як були колоски молодими, то дивилися в небо, у простір. Все здавалось прекрасним і простим: вітер, хвилі і сонце над ними. В кімнаті свіжий хліб запах… І я вже у херсонськім краю, у ваших опинивсь степах.

Вправа 3. Визначити, до якої групи належить кожен з прикметників у словосполученнях.

Лебединий пух, лебедина вірність; ведмежа шкура, ведмежа послуга; оксамитова стрічка, оксамитова шкіра; механічний пристрій, механічні рухи; ослина вуздечка, ослина впертість; солов’їне гніздо, солов’їний голос.



Дистанційне навчання. Українська мова 

05.11.2021

 Дистанційне навчання. Українська мова

05.11.2021

Тема: Твірна основа. Словотвірні афікси

Усі слова нашої мови можна поділити на слова з непохідними основами та слова з похідними основами.
Непохідні основи мають у своєму складі лише корінь: день.

Похідні основи — окрім кореня, хоча б один префікс, суфікс, постфіксщо-дня, що-ден-н-ий, що-ден-н-ик.
Слово, від якого безпосередньо утворено похідне, називається твірним словом.
Приклад:
Так, слово «день» є твірним для слова «щодня».
Зверни увагу!
Твірне слово — база для утворення спільнокореневих слівсад —> садок, ліс —> праліс, небесний —> піднебесний.
Слова, що утворюються від твірних, називаються похідними.

Слова, які не утворені від інших слів називаються непохідними.
Приклад:
У нашому випадку непохідним є слово «день», а похідним є слово «щодня».
Спільна частина похідного і твірного слова, на основі якої постало нове слово, називається твірною основоющо-дн-я — день.
Частина похідного слова, якою воно відрізняється від основи твірного слова називається словотворчим засобомщо-дня.
Зверни увагу!
До словотвірних засобів належать префікси, суфікси, постфікси та інтерфікси.
Твірне і похідне слова становлять словотвірну пару: день — щодня.
Ряд спільнокореневих слів, де кожний попередній елемент є твірним для наступногодень —> щодня —>  щоденний —> щоденник, називається словотвірним ланцюжком.
Зверни увагу!
Слова творяться безпосередньо від твірної основи, а не від кореня.
Твірна основаСловотворчий засібПохідне слово
деньпрефікс що-щодн(я)
щодн(я)суфікс -н-щоденн(ий)
щоденн(ий)суфікс -икщоденник
 
Сукупність словотвірних ланцюжків становить словотвірне гніздо.
Словотвірні ланцюжки можуть складатися як з похідних однієї частини мови, так і різних.
Похідне та твірне.png
Словотвірний словник побудований за словотвірними гніздами.

Зверни увагу!
Словотвір міцно пов’язаний з культурою мови.
Нерідко говорять і пишуть співставити, співставлення (калька з рос. сопоставить, сопоставление) замість зіставити, зіставлення.


Завдання: пройти тестування за посиланням https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=6352579

04.11.2021

Тема: Засоби творення слів      

1. Перегляньте відео: https://www.youtube.com/watch?v=KOptTt46FlA




2.  Підручник: параграф 16 (ст. 53), вправа 124 та вправа, яка подана нижче:

Вправа . Запиши  слова парами і віднайди твірне та похідне слово. Познач,  за допомогою яких значущих частин утворилися нові слова.

Традиція, традиційний; скарбниця, скарб; безнаціональний, національний; мудрість, мудрий; народ, народний.

  

Дистанційне навчання. Українська мова

02.11.2021

Тема уроку: Діалог, розділові знаки при діалозі (повторення).

Написання діалогів.

1. Повторимо про діалог та розділові знаки при діалозі за допомогою відеоролика:

https://www.youtube.com/watch?v=gyC5ii6XKvw

2. Завдання додому. Скласти 2 діалога (на вибір) та надіслати на пошту вчителя: sashalyashkova65@gmail.com

Завдання №1.

Скласти діалог на тему «Шкідливі звички – шлях у  езодню» (10-12реплік).

Опорні слова і вислови:

Серйозна проблема молоді

Шкідливі звички і їх вплив на здоров’я

Не сформована потреба вести здоровий спосіб життя

Як позбавитися шкідливих звичок?

Що значить вести здоровий спосіб життя.

Завдання №2.

Скласти діалог на тему «Поради, як зберегти здоров’я» (10-12реплік).

Опорні слова і вислови.

          Здоров’я – найбільший скарб

          Складники здоров’я: здоровий спосіб життя, відсутність шкідливих звичок, хвороб, загартування організму.

          Шкідливі звички наносять невиправну шкоду здоровю.

          Чого треба уникати, щоб зберегти здоров’я?

          Що значить здоровий спосіб життя?

Завдання №3.

Скласти діалог на тему «Здорові звички – здоровий спосіб життя»

(10-12реплік).

Опорні слова і вислови.

Здоров’я – це багатство людини

Здоров’я кожного – це здобуток країни

Зберігати здоров’я, вести здоровий спосіб життя – громадянський обов’язок кожного

Режим дня - це розпорядок праці, відпочинку і сну

«Хто день починає з зарядки, у того справи в порядку»

Дотримання особистої гігієни

Активний відпочинок

Здорове харчування

Спорт, загартування.

Завдання № 4.

Скласти діалог на тему «Мудрі заповіді народу про здоров’я» (10-12реплік).

Опорні слова і вислови.

Здоров’я – всьому голова.

Здорові люди – роботящі.

Як у народі здавна ставляться до пияцтва?

Що радить народна медицина для збереження здоров’я?



01.11.2021

Тема уроку: Твір-опис приміщення на основі особистих вражень в художньому стилі

1. Перегляньте відеоурок:

https://www.youtube.com/watch?v=2yKMPlP31PY

2. Напишіть твір-опис власної кімнати. Фото творів надіслати на пошту вчителя: sashalyashkova65@gmail.com

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Дистанційне навчання, 6 клас. Українська мова (07.04.2021)

Дистанційне навчання. Українська мова 5 клас (18.01.2021)

Дистанційне навчання 5 клас на 30.03 - 03.04