Дистанційне навчання. Українська мова, 7 клас (13.01.2021)

                 Вітаю вас, любі семикласники!

Сьогодні у нас з вами урок розвитку мовлення. Тому розгортайте зошити і записуйте:
                      Тринадцяте січня
                         Класна робота
                РМ№10. Письмовий твір-опис зовнішності людини за картиною українського художника у художньому стилі з використанням дієприкметників і дієприкметникових зворотів (за складним планом)

Скласти опис зовнішності людини – означає відтворити її індивідуальний вигляд, передати ознаки її образу. У словесному зображенні людини важливими є вказівки на вік, зріст, поставу, риси обличчя, одяг, манеру триматися й говорити, ходу тощо).

Опис зовнішності людини складається як опис предмета. “Даним” («відомим») є сам предмет або його “частини” (назви частин тіла, риси обличчя, елементи одягу тощо). “Новим” є ознаки. 

Опис зовнішності людини може бути складений у художньому, науковому або діловому стилях. Мета художнього опису зовнішності людини – створити її образ, емоційно вплинути на читача чи слухача, викликати певне ставлення до портретованого. Цього досягають вживанням оцінних слів (Що то за дівчина, Боже мій, світе мій! Да така ж красна, як маківочка! (Марко Вовчок) або добором відповідних художніх засобів: епітетів, порівнянь, метафор тощо (напр.: В такториста очі – наче дві волошки, на лиці рум’янім – ластовиння трошки. (О.Довгий.) Волосся руде, золоте ластовиння, як сонячний зайчик, мінливе лице. (М.Бажан). 

Портрети бувають різні: індивідуальні, парні, групові; на весь зріст, поясні, погрудні,— залежно від того, скільки осіб і як вони зображені.

Твори художників-портретистів експонуються в музеях, на виставках у всіх країнах світу.


Як складати твір-опис зовнішності людини у художньому стилі?

1.         Розгляньте уважно картину, обдумайте, чи її назва розкриває тему.

2.         Доберіть художні засоби, що допоможуть описати зовнішність зображеної людини.

3.         Розкажіть про передній план картини.

4.         Опишіть головного героя картини: його портретні риси, одяг, взуття, позу, в якій його зображено.

5.         Назвіть особливі деталі, використані художником для розкриття образу героя.

6.         Відтворити опис спочатку подумки, а потім – в усній або письмовій формі.

 Головне в портреті – це обличчя, саме в ньому проявляється внутрішнє життя людини. Тому  звернемо увагу на обличчя портретованого.

 - Підберіть слова, якими ви можете описати обличчя Шевченка. Запишіть їх у зошити.

(Обличчя – молоде, юне, продовгувате, округлене, худорляве, ніжне, бліде,  привабливе, зосереджене, розумне, життєрадісне, сумне,без жодної зморшки).

- Особливе значення мають очі й губи. У їх виразі ключ до розгадки внутрішнього світу художника. Якими словами ви опишете очі автора?

(Очі: карі, темні, добрі, сумні, розумні, спокійні, лагідні, привітні, виразні, втомлені, задумані, запалі).

  - На вашу думку, що відбилося в погляді юнака?Підберіть відповідні слова для опису погляду портретованого.

(Погляд: уважний, зосереджений, проникливий, спокійний,зацікавлений, сумний, безрадісний, привітний, замріяний, замислений, спрямований у майбутнє).

У не по літах серйозному погляді відбилося нелегке його життя: сирітство, поневіряння, приниження.

-         Описуючи очі і погляд людини,  звертаємо увагу на брови, вії.

(Брови: чорні, темні, густі, широкі, приламані, високі) .

(Вії: довгі, чорні, темні , густі).

-  Кожен компонент зовнішності людини може доповнити нам уявлення про неї. Так, вважається, що високе чоло людини свідчить про її глибокий розум, розвинений інтелект.Що ви можете сказати про чоло зображуваного?

(Чоло (лоб): високе,світле, широке, відкрите, чисте).

   - Які слова ми можемо використати, описуючи ніс поета?

(Ніс: прямий, видовжений, гострий).

- Підберіть епітети, якими можна описати рот і губи Шевченка.

(Рот: маленький, красивий, чітко окреслений;  губи:  тонкі, вузькі, яскраві, рожеві, вигнуті, чітко вималювані).

-         Індивідуальність кожної людини, звичайно, доповнює її волосся.Якими словами ви опишете волосся молодого автора?

(Волосся: темне, пишне, блискуче,  хвилясте,  вільно спадає назад).

 Доповніть словничок:

Вік — молодий, юний, ...

Вираз обличчя — зосереджений, серйозний, одухотворений, ...

Очі — великі, глибокі, карі, проникливі, ...

Волосся — темне, чорне, темно-русе, ...

Риси вдачі — вольовий, мрійливий, ...

Вуста — міцно стиснуті, припухлі, ...

Чоло — високе, розумне, ...

Загальне враження — таємничість, романтична піднесеність, ...

Завдання: 

1. Складіть план твору-опису зовнішності Т. Шевченка за картиною «Автопортрет».

2. За складеним вами планом і словничком зробіть спочатку усний опис картини Т. Г. Шевченка «Т. Г. Шевченко. Автопортрет. 1840р.», а потім напишіть твір-опис картини у художньому стилі. Обсяг твору –  1.5-2 сторінки.



Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Дистанційне навчання, 6 клас. Українська мова (07.04.2021)

Дистанційне навчання. Українська мова 5 клас (18.01.2021)

Дистанційне навчання 5 клас на 30.03 - 03.04