Дистанційне навчання 7 клас. Українська мова. 06.04.2020

Українська мова
Тема: Контрольний докладний переказ тексту художнього стилю з елементами зовнішності людини.


Шосте квітня 
Контрольний докладний переказ
розповідного тексту художнього стилю з елементами опису 
зовнішності людини

 Мета: перевірити, як учні вміють передавати зміст почутого, визначати стиль і тип мовлення тексту, складати простий план; удосконалювати навички самостійної роботи; розвивати увагу, пам’ять, логічне мислення; збагачувати словниковий запас учнів; виховувати любов до всього живого.
Обладнання: текст для переказу
Тип уроку: урок перевірки та обліку здобутих знань, умінь та навичок.
Хід уроку
І. Ознайомлення учнів з темою, метою і завданнями уроку.
ІІ. Освоєння теми уроку. Виконання системи завдань.
1.     Читання тексту мамою, або самостійно.
Рятівник
Валентій Босаковський мандрував думкою у своє минуле. Не знайшлося місця для нього ні в батьківській хаті, ні у своїй вітчизні. Залишалася одна дорога – на Січ. Там він із Хмельницьким стрівся, з ним у походи ходив. Рубака був сміливий, як чортяка, а мудрий, як Одіссей. Увійшов у повне довір’я гетьмана і не розчарував його. До гетьманських дітей прихилився душею, особливо ж до молодшої доньки Олени. Вона ж маленькою не раз його жартів слухала, тягнула за вус, допитувалася всячини.
Пізніше знову звела його доля з Оленою, та вже заміжньою. Це сталося випадково, коли загін оборонців порятував від ворожого полону чималий гурт людей, захоплених зненацька. Серед них була й Олена. Серед рятівників – він. Тепер Босаковський почував відповідальність за цю жінку. Він має доправити її у безпечне місце, допоки сум’яття в Україні не втихне.
Було Олені літ коло тридцяти. Блідолиця, з великими синіми, як фіалки, очима. Буйне волосся, переділене посередині, обрамовувало сумовите личко, стискало вуха і сплетене було позаду у тугий вузол. Було в тій молодиці щось від античної богині і від християнської Мадонни. Сумна достойність веліла шанобливо ставитися до неї. Може, це й було причиною, що навіть брудні руки харцизів не доторкалися до неї. Співчутлива, м’якосерда, огорнута сумовитою святістю. Такою поставала в очах світу. За всіх, здавалося, терпіла, всі болі у своє серце брала.
Йшла, мов статуя, без сліз і голосіння за домовиною батька. Проте більш люблячої доньки, мабуть, і на світі не було.
У ті небезпечні часи Україна і тріщала, і хиталася, як зрушена з місця будівля. Богданове діло могло пропасти навіки. Отож, усяк дивився на Олену, і спомин про недавню світлу минувшину оживляв.
І тільки він, за духом правдоборець, ховав свої глибокі почуття, бо не кожна мрія могла бути дійсністю.
280 слів
За Б. Лепким

2.     Визначте тему й основну думку тексту.
3.     Визначте стиль тексту і тип мовлення, покладений у його основу.
4.     Доберіть синоніми:
Рубака
Достойність
М’якосердний – .
5.     Складаємо план тексту
1.     Січ – друга батьківщина Босаковського.
2.     Він знав Олену з дитинства.
3.     Валентій – рятівник і відповідальний за життя цієї жінки.
4.     Було у ній щось від Мадонни.
А) вродлива з лиця;
Б) жила чужими болями;
В) любляча донька.
5.     Олена нагадувала кожному світлі часи.
6.     Повторне читання тексту, далі закриваємо текст і продовжуємо працювати. .
7.     Виконання роботи на чернетках.
8.     Удосконалення та редагування написаного.
9.     Написання роботи в робочому зошиті.
ІІІ. Підсумок урок.
Якщо щось для вас було незрозумілим, звертайтеся до вчителя.
IV. Домашнє завдання.
Повторити вивчене про прийменник.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Дистанційне навчання, 6 клас. Українська мова (07.04.2021)

Дистанційне навчання. Українська мова 5 клас (18.01.2021)

Дистанційне навчання 5 клас на 30.03 - 03.04