Дистанційне навчання 7 клас. Українська мова. 06.04.2020
Українська мова
Тема: Контрольний докладний переказ тексту художнього стилю з елементами зовнішності людини.
Шосте квітня
Контрольний докладний переказ
розповідного тексту художнього стилю з елементами опису
зовнішності людини
Мета: перевірити, як учні вміють передавати зміст почутого,
визначати стиль і тип мовлення тексту, складати простий план; удосконалювати
навички самостійної роботи; розвивати увагу, пам’ять, логічне мислення;
збагачувати словниковий запас учнів; виховувати любов до всього живого.
Обладнання: текст для переказу
Тип уроку: урок перевірки та обліку здобутих знань, умінь та
навичок.
Хід уроку
І. Ознайомлення учнів з темою,
метою і завданнями уроку.
ІІ. Освоєння теми уроку.
Виконання системи завдань.
1.
Читання тексту мамою, або самостійно.
Рятівник
Валентій Босаковський мандрував думкою у своє минуле. Не знайшлося місця
для нього ні в батьківській хаті, ні у своїй вітчизні. Залишалася одна дорога –
на Січ. Там він із Хмельницьким стрівся, з ним у походи ходив. Рубака був
сміливий, як чортяка, а мудрий, як Одіссей. Увійшов у повне довір’я гетьмана і
не розчарував його. До гетьманських дітей прихилився душею, особливо ж до
молодшої доньки Олени. Вона ж маленькою не раз його жартів слухала, тягнула за
вус, допитувалася всячини.
Пізніше знову звела його доля з Оленою, та вже заміжньою. Це сталося
випадково, коли загін оборонців порятував від ворожого полону чималий гурт
людей, захоплених зненацька. Серед них була й Олена. Серед рятівників – він.
Тепер Босаковський почував відповідальність за цю жінку. Він має доправити її у
безпечне місце, допоки сум’яття в Україні не втихне.
Було Олені літ коло тридцяти. Блідолиця, з великими синіми, як фіалки,
очима. Буйне волосся, переділене посередині, обрамовувало сумовите личко,
стискало вуха і сплетене було позаду у тугий вузол. Було в тій молодиці щось
від античної богині і від християнської Мадонни. Сумна достойність веліла
шанобливо ставитися до неї. Може, це й було причиною, що навіть брудні руки
харцизів не доторкалися до неї. Співчутлива, м’якосерда, огорнута сумовитою
святістю. Такою поставала в очах світу. За всіх, здавалося, терпіла, всі болі у
своє серце брала.
Йшла, мов статуя, без сліз і голосіння за домовиною батька. Проте більш
люблячої доньки, мабуть, і на світі не було.
У ті небезпечні часи Україна і тріщала, і хиталася, як зрушена з місця
будівля. Богданове діло могло пропасти навіки. Отож, усяк дивився на Олену, і
спомин про недавню світлу минувшину оживляв.
І тільки він, за духом правдоборець, ховав свої глибокі почуття, бо не
кожна мрія могла бути дійсністю.
280 слів
За Б. Лепким
2. Визначте тему й основну думку тексту.
3. Визначте стиль тексту і тип мовлення, покладений у його
основу.
4. Доберіть
синоніми:
Рубака –
Достойність –
М’якосердний – .
5. Складаємо план тексту
1.
Січ – друга батьківщина Босаковського.
2.
Він знав Олену з дитинства.
3.
Валентій – рятівник і відповідальний за життя цієї жінки.
4.
Було у ній щось від Мадонни.
А) вродлива з лиця;
Б) жила чужими болями;
В) любляча донька.
5.
Олена нагадувала кожному світлі часи.
6. Повторне читання тексту, далі закриваємо текст і
продовжуємо працювати. .
7. Виконання роботи на чернетках.
8. Удосконалення та редагування написаного.
9. Написання роботи в робочому зошиті.
ІІІ.
Підсумок урок.
Якщо щось для вас було незрозумілим, звертайтеся
до вчителя.
IV. Домашнє
завдання.
Повторити вивчене про прийменник.
Коментарі
Дописати коментар